مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 10:102021-12-06اقتصادي

مستندات قانونی و فرآیند اعطای نماد اعتماد الکترونیکی


فرآیند اعطای نماد اعتماد الکترونیک از سال 1398 به صورت هوشمند درآمد و ضمن ساده سازی شرایط و کاهش مراحل، بررسی های کارشناسی حذف و تبدیل به نظارت های پسینی شده است که نتیجه آن کاهش چشمگیر میانگین زمان اعطای اینماد بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) نشانه ای است که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان تاییدیه به فروشگاه های اینترنتی داده می شود، اخذ این نماد الکترونیکی نیازمند طی فرآیند و اخذ برخی مستندات قانونی که در ادامه به آن اشاره شده است.

مستندات قانونی اینماد نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) مجوز فعالیت و کسب و کارهای اینترنتی از جهت رعایت الزامات قانون تجارت الکترونیکی و دیگر قوانین و مقررات مربوطه حسب مورد است که در هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار به عنوان مرجع احصای مجوزهای کسب و کار قانونی کشور نیز به تصویب رسیده است(مصوبه جلسه هشتم مورخ 1395.

3.

24).

از نظر ضمانت اجرای الزام قانونی فوق الذکر، در ماده 103 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی به صراحت داشتن مجوز نماد اعتماد الکترونیکی پیش نیاز ارائه ابزار پذیرش مجازی به سایت های اینترنتی شناخته شده است و در تبصره 2 ماده مذکور، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده وضعیت اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستندات قانونی و فرآیند اعطای نماد اعتماد الکترونیکی

مستندات قانونی و فرآیند اعطای نماد اعتماد الکترونیکی