مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 10:002021-12-06پزشكي

25 درصد داوطلبان، موفق به اهدای خون نمی شوند


رییس سازمان انتقال خون استان همدان گفت: 25 درصد داوطلبان موفق به اهدای خون نمی شوند که علت آن عدم شرایط اهدا کنندگان است چرا که سلامت اهداکننده و دریافت کننده اولویت دارد.

- دکتر افشین محمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مجموعه انتقال خون از تمامی اهدا کنندگان، آزمایشات تشخیصی از نظر بیماری های مختلف انجام می شود و سپس از آنها خون دریافت می شود.

وی با بیان اینکه برخی اهدا کنندگان در مجموعه انتقال خون مستمر هستند و سالانه چندین مرتبه برای اهدا خون مراجعه می کنند، تصریح کرد: این افراد ار نظر بیماری های مختلف از جمله اچ آی وی مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرند و به دوره های قبلی مراجعه فرد اکتفا نمی شود.

محمدی به عدم موفقیت 25 درصد مراجعه کنندگان برای اهدا خون اشاره کرد و گفت: برخی افراد مشکلات مختلفی ممکن است داشته باشند و حتی در صورتیکه فرد دچار سرماخوردگی باشد از اهدای خون وی جلوگیری بعمل می آید و به سلامت اهدا کننده و دریافت کننده خون توجه می شود.

وی گفت: افراد باید کارت شناسایی داشته باشند و برای اهدا خون احراز هویت شوند، همچنین قبل از اهدای خون توسط پزشکان مستقر در مجموعه انتقال خون با فرد اهدا کننده ارتباط می گیرند و به صورت محرمانه اطلاعات از آنها دریافت می کنند و در صورت کوچکترین مورد مشکوکی مبنی بر وحود بیماری در فرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 درصد داوطلبان، موفق به اهدای خون نمی شوند

25 درصد داوطلبان، موفق به اهدای خون نمی شوند