مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 08:102021-12-06سياسي

اطلاعات مکانی با سامانه بومی یکپارچه سازی شد


محققان یک شرکت دانش بنیان نرم افزاری برای مدیریت و ذخیره سازی داده های اطلاعات مکانی در لایه های مختلف اطلاعاتی را طراحی کردند.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد علی عاقلی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه سامانه ای برای کسب اطلاعات مکانی طراحی کردیم که تحت وب است، گفت: این محصول در دسته بندی نرم افزارهای موقعیت مکانی قرار می گیرد که تحت عنوان سامانه جامع مدیریت اطلاعات مکانی است.

وی با بیان اینکه این محصولی بومی مبتنی بر ابزارهای متن باز و آزاد است، گفت: داده ها و اطلاعات مکانی، از مهم ترین و زیرساختی ترین نوع داده ها، برای برنامه ریزی کلان ملی و سازمانی است که استفاده از آن موجب بی نیازی سازمان ها از سامانه های نرم افزاری خارجی غیر ایمن می شود.

وی افزود: این سیستم به گونه ای طراحی شده است که عملکرد آن بهینه و مستقل از هرگونه لایسنس باشد و با توجه به اینکه بخش های مختلف آن بر اساس API های مختلف و به صورت ماژولار توسعه داده شده است، بسته به نیاز کاربران از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.

تأمین نیاز شهرداری ها و شرکت های برق منطقه ای عاقلی افزود: ذخیره سازی داده های اطلاعات مکانی معضلی بوده برای این اقدام ابزارهای بومی وجود نداشته از همین رو سازمان ها مجبور به استفاده از نرم افزارهای خارجی غیر ایمن برای مصار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاعات مکانی با سامانه بومی یکپارچه سازی شد

اطلاعات مکانی با سامانه بومی یکپارچه سازی شد