مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 05:302021-12-06فرهنگي

خبر کوتاه بود، خاک خواهد مُرد


این روزها که موضوع فرسایش خاک و چالش آب، یکی از موضوعات روز محیط زیستی ایران است، مستندی به نام بر سر خاک در سامانه هاشور اکران آنلاین شده است.

به همین بهانه سیف الله صمدیان، هنرمند عکاس و مستندساز پس از تماشای مستند بر سر خاک برای روزنامه اعتماد نوشت.

خیلی خیلی حال کردم! و تیتر زیبایی که بعد از تماشای مستند بر سر خاک به ذهنم رسید - البته به نوعی در فیلم هم بدان اشاره شد - خبر کوتاه بود، خاک خواهد مُرد.

مستند بر سر خاک فیلم خیلی خوبی بود و لذت بردم که مستندسازی با یک گروه با حال و هم حس و حال سراغ کار بزرگی در این زمانه به هم ریخته، رفته است.

این گونه فیلم ها به خاطر اینکه حالت تحقیقاتی و صرفا نوشتاری دارند، معمولا مردم از دیدن آنها شانه خالی می کنند و فیلم های اینچنینی در نهایت در آرشیو تحقیق و پژوهش برای یک سازمان باقی می مانند، اما من امیدوارم فیلم بر سر خاک بیشتر از اینها دیده شود.

مستند بر سر خاک پر از ظرافت های تصویری بسیار زیبا، خلاقانه و جسورانه است و در آن استفاده درستی از دوربین در زمین صاف در درون تاریکی ها، مزارع و آسمان ها شده است.

بدون اغراق از آن فیلم هایی بود که کلی به من، حال فخرفروشی به مستندسازی این گونه داد و اینکه مستندسازهایی با این ایده و تفکر چقدر برای کشوری با مسائل از هم گسسته و در هم ریخته ای مثل ما لازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر کوتاه بود، خاک خواهد مُرد

خبر کوتاه بود، خاک خواهد مُرد