مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 05:152021-12-06فرهنگي

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی


کارگردان «اگر شبی از شب های تهران مسافری» با اشاره به ویژگی های این نمایش که در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی حضور دارد از ضعف آموزش در حوزه نمایش های ایرانی و ملی در دانشگاه ها گلایه کرد.

- کارگردان اگر شبی از شب های تهران مسافری با اشاره به ویژگی های این نمایش که در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی حضور دارد از ضعف آموزش در حوزه نمایش های ایرانی و ملی در دانشگاه ها گلایه کرد.

امین اکبری نسب کارگردان نمایش اگر شبی از شب های تهران مسافری درباره اجرای این اثر در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به خبرنگار مهر گفت: نمایش اگر شبی از شب های تهران مسافری اثری است که متن آن به علی شمس تعلق دارد و من آن را در بخش دانشجویی جشنواره به عنوان مدرس دانشگاه اجرا خواهم کرد.

وی درباره ویژگی های متن بیان کرد: این متن را به دلیل درون مایه ای که دارد، انتخاب کردم چرا که ایده نمایشنامه، برداشتی از داستان های هزار و یک شب و فیلم شب قوزی اثر فرخ غفاری است که به شکل داستان در داستان اجرا می شود.

این نمایشنامه جزو متن های اولیه علی شمس به شمار می رود که آن را با رویکرد و نگاهی درست به تکنیک های نمایش ایرانی نظیر سیاه بازی، تخت حوضی، شبیه خوانی، نقل و روایتگری نوشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی

راز قتل «هر کی باش خان» فاش می شود؟/ ضعف در آموزش نمایش ایرانی