مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 05:152021-12-06اقتصادي

بالگرد ایرانی در آستانه مجوز/ کاربرد در موارد امداد و نجات


رییس گروه هوایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با بیان اینکه بالگرد ایرانی در آستانه اخذ مجوز است، گفت: از این بالگرد برای امداد و نجات استفاده می شود.

- در خصوص طرح کلان ملی ساخت بالگرد کاملا بومی سازی شده گفت: بالگرد چند منظوره صبا 248 از جمله طرح های کلانی بوده که توسط سازمان صنایع هوایی با همکاری معاونت علمی و فناوری و شرکت پنها (پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران) به مرحله تولید رسید.

رییس گروه هوایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: جهت دستیابی به گواهی های استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری نیاز بود بخش های اصلی سیستم موتور مانند بلید، هاب، گیرباکس و سیستم انتقال قدرت بالگرد بومی سازی شود.

وی با بیان اینکه بالگرد صبا 248 یک بالگرد متوسط است (از نظر وزن و تعداد مسافر قابل حمل)، ادامه داد: طراحی، ساخت و توسعه این کلاس از بالگرد جزو اهداف کلان سند توسعه هوافضای کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

خانباشی با بیان این که اکنون این بالگرد در مرحله اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری است، گفت: بالگرد صبا، اولین بالگرد در کشور در حوزه غیر نظامی است که از سازمان هواپیمایی کشوری ایران مجوز اخذ می کند؛ اکنون در مرحله بومی سازی قطعات مورد نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالگرد ایرانی در آستانه مجوز/ کاربرد در موارد امداد و نجات

بالگرد ایرانی در آستانه مجوز/ کاربرد در موارد امداد و نجات