مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 17:202021-12-05بين الملل

غرب باید اوکراین را وادار به پایبندی به توافق مینسک کند


معاون وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که سیاستمداران مسئول در کشورهای غربی باید دیر یا زود رهبری اوکراین را وادار کنند تا به توافقات مینسک پایبند باشد.

- بر اساس این گزارش، گروشکو که این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح می کرد، گفت: ما مخالف ایفای نقش ایالات متحده نیستیم، اما این نقش، به نظر ما، اول از همه باید شامل وادار کردن کی یف به رعایت کامل توافقات مینسک باشد که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

لازم به ذکر است، سفارت مسکو در وانشگتن نیز امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کاری که واشنگتن باید انجام دهد این است که دولت زلنسکی (رییس جمهور اوکراین) را ملزم به پایبندی به توافق مینسک نماید.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست از گزارش ارائه شده از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا خبر داد که در آن مدعی شده اند که روسیه تا اوایل سال میلادی 2022، در تدارک تهاجمی چند وجهی علیه اوکراین است.

ادعا می شود که این حمله شامل 175 هزار نیروی نظامی روس خواهد بود که حدود دو برابر تعدادی است که در رزمایش بهاره روسیه در مجاورت مرزهای اوکراین حضور داشتند.

حتی با استناد به تصاویر ماهواره ای، گفته می شود که نیروهای روس که به تانک و تجهیزات توپخانه ای مجهز هستند؛ در چهار نقطه از مرز اوکراین مستقر شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب باید اوکراین را وادار به پایبندی به توافق مینسک کند

غرب باید اوکراین را وادار به پایبندی به توافق مینسک کند