مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 10:352021-12-05سياسي

خاطرات مرحوم حسین شیخ الاسلام کتاب شد/ ورود سفیر قدس به بازار نشر


کتاب «سفیر قدس»، برش هایی از خاطرات مرحوم حسین شیخ الاسلام، نوشته راضیه حقیقت و محمدحسن روزی طلب، توسط انتشارات «راه یار» منتشر شد.

- ، کتاب سفیر قدس ؛ برش هایی از خاطرات مرحوم حسین شیخ الاسلام، نوشته راضیه حقیقت و محمدحسن روزی طلب، توسط انتشارات راه یار منتشر شد.

این کتاب، برش هایی از خاطرات حسین شیخ الاسلام است که مصاحبه و گردآوری آن، از اوایل سال 1398 به مناسبت چهلمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی امریکا شروع شده بود و تا واپسین روزهای حیات مرحوم شیخ الاسلام ادامه داشت ولی با درگذشت ناگهانی وی متوقف ماند.

نام کتاب هم از تجلیل رهبرمعظم انقلاب اسلامی از مرحوم شیخ الاسلام در روز قدس سال 1399 برگرفته شده است.

در مقدمه این کتاب درباره مرحوم شیخ الاسلام می خوانیم: روزهایی که دانشجوی ساده رشته کامپیوتر در دانشگاه دیویس کالیفرنیا بود، هرگز به ذهنش خطور نمی کرد که روزی در وطنش، یک انقلاب برآمده از اسلام رقم بخورد و نظام کهنسال پادشاهی را سرنگون کند؛ به فکرش نمی رسید که پایگاه توطئه و جاسوسی مستقر در سفارتخانه آمریکا در تهران سقوط کند و او، همان محصل جوان مقیم آمریکا، مترجم اسناد جاسوسی و گروگان های آمریکایی شود؛ تصور نمی کرد زمانی فراخواهد رسید که از دیپلمات های مؤثر و برجسته وزارت امورخارجه ایران و حتی خوابش را نمی دید که روزی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطرات مرحوم حسین شیخ الاسلام کتاب شد/ ورود سفیر قدس به بازار نشر

خاطرات مرحوم حسین شیخ الاسلام کتاب شد/ ورود سفیر قدس به بازار نشر