مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 09:302021-12-05سياسي

شرایط بغرنج منطقه حاصل سیاست های غلط و بحران آفرین آمریکا است


دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: شرایط بغرنج کنونی منطقه به ویژه اوضاع افغانستان حاصل سیاست های غلط و بحران آفرین آمریکا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون طیف وسیعی از همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی با او گفتگو کرد.

طرفین بر گسترش همکاری های همه جانبه میان تهران-بیشکک در حوزه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاکید کردند.

دریابان شمخانی دراین دیدار با اشاره به اشتراکات تمدنی و منافع و تهدیدات مشترک، تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب می توان همکاری میان دو کشور در همه سطوح را گسترش و تعمیق داد.

وی با تشریح ظرفیت های ایران در حوزه های ترانزیتی، انرژی، علمی، پزشکی، فناوری، آی تی و شرکت های دانش بنیان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همه جانبه همکاری میان دو کشور اعلام کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به تحولات افغانستان، خاطرنشان کرد: شرایط بغرنج کنونی منطقه به ویژه اوضاع افغانستان حاصل سیاست های غلط و بحران آفرین آمریکا در منطقه و بیش از 20 سال تجاوز و اشغالگری واشنگتن در افغانستان است.

شمخانی گفت: با توجه به لزوم ایجاد صلح، ثبات و امنیت پایدار در افغانستان تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام را از مولفه های مهم برای تحقق چنین هدفی می دانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط بغرنج منطقه حاصل سیاست های غلط و بحران آفرین آمریکا است

شرایط بغرنج منطقه حاصل سیاست های غلط و بحران آفرین آمریکا است