مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 09:202021-12-05بين الملل

چه شده که طالبان ادعا می کند بخشی از سرزمین ایران متعلق به آنهاست؟


اگر موانع طبیعی مثلا بستر رودخانه موجب چنین اقدامی شده آیا با کاری کارشناسی شده امکان میله گذاری مرزی و مشخص کردن حدود مرزهای کشور در سال های اخیر میسر نبود؟ - اگر موانع طبیعی مثلا بستر رودخانه موجب چنین اقدامی شده آیا با کاری کارشناسی شده امکان میله گذاری مرزی و مشخص کردن حدود مرزهای کشور در سال های اخیر میسر نبود؟ شرق نوشت: درگیری مرزی هفته گذشته میان مرزبانان ایرانی و نیروهای طالبان در منطقه مرزی نیمروز بار دیگر موضوع حساسیت برانگیز دیوارکشی مرزی را به افکار عمومی کشاند.

درحالی که دیوارکشی در مرزهای شرقی کشور به ویژه در مرز افغانستان توسط ایران و دیوارکشی مرزی توسط ترکیه در مرزهای شرقی آن کشور یعنی مرز با ایران به واقعیت مبدل شده و در بخش وسیعی از مرزها به انسداد ارتباطات مرزی مبدل شده است.

1- در اینکه در دهه 80 خورشیدی دیوارکشی به دلایل امنیتی و با صرف هزینه ها و بودجه و پول فراوان آغاز و سپس تکمیل شده است، نمی توان با اصل آن در شرایط موجود مخالفت کرد.

هرچند مسئولان عالی رتبه استانی در سال های گذشته مخالفت خود با این روند را رسانه ای کرده بودند، اما در شرایط حاضر باید پرسید که چرا دیوار مرزی با افغانستان به شکلی ساخته شده که صدها هکتار از اراضی کشاورزی و زمین های مردم و خاک کشور در آن سوی دیوار قرار گرفته است؟ اگر مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه شده که طالبان ادعا می کند بخشی از سرزمین ایران متعلق به آنهاست؟

چه شده که طالبان ادعا می کند بخشی از سرزمین ایران متعلق به آنهاست؟