مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 08:252021-12-05فرهنگي

موزه شانگهای چین میزبان آثار نگارگری گنجینه ملی ملک


منتخبی از آثار نگارگری مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در نمایشگاه «گنجینه های مشرق زمین» در موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای چین به نمایش درآمد.

- ایسنا/خراسان رضوی منتخبی از آثار نگارگری مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در نمایشگاه گنجینه های مشرق زمین در موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای چین به نمایش درآمد.

20 اثر نگارگری گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک متعلق به ادوار مختلف تاریخی به ویژه دوره قاجار در کنار آثاری از موزه هنرهای معاصر اصفهان، موزه رضا عباسی و کاخ موزه چهلستون ایران در موزه شانگهای چین به نمایش گذاشته شد.

این آثار در 2 بخش قطعات مستقل نگارگری و آثار ترکیبی که روایتگر هنر نگارگری در کنار دیگر آرایه های هنری است، به نمایش درآمده است.

در بخش مستقل نمایشگاه آثاری از ابوالحسن غفاری(صنیع الملک) و سایر هنرمندان خاندان غفاری و در بخش ترکیبی آن نیز آثاری از سیدعلی اکبر گلستانه، میرعلی هروی، محمد صالح اصفهانی و میرزا آقا شیرازی به چشم می خورد.

نمایشگاه گنجینه های مشرق زمین که با محوریت آثار نگارگری ایران دایر شده، بیانگر جهان بینی ایرانیان و نوع برخورد آن ها با عالم طبیعت و جهان خیالی شان است.

همچنین مخاطبان از دریچه بازدید از این نمایشگاه می توانند به درک و شناخت بهتری از معماری، ادبیات و هنرهای مختلف ایران برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه شانگهای چین میزبان آثار نگارگری گنجینه ملی ملک

موزه شانگهای چین میزبان آثار نگارگری گنجینه ملی ملک