مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 08:152021-12-05اجتماعي

بافت تاریخی شهر سنندج با اجرای پروژه های بازآفرینی حفاظت می شود


مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: حفاظت از بافت تاریخی شهرسنندج، از جمله اولویت های تعریف شده این اداره کل است که برای تحقق این امر پروژ های متعدد بازآفرینی در این بافت ها تعریف شده است.

- ایسنا/کردستان مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: حفاظت از بافت تاریخی شهرسنندج، از جمله اولویت های تعریف شده این اداره کل است که برای تحقق این امر پروژ های متعدد بازآفرینی در این بافت ها تعریف شده است.

عرفان مرادی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سه مورد از پروژه های در حال اجرای طرح باز آفرینی شهری سنندج، مربوط به حوزه بافت تاریخی شهری است، اظهار کرد: این طرح ها شامل مرمت خانه تاریخی عمارت رشیدی، میدان و بقعه پیرعزیزالله و ساماندهی پیاده راه محله آغه زمان است که برای حفظ اصالت تاریخ شهری اجرا می شود.

مرادی با بیان اینکه عمارت رشیدی سنندج با دو میلیارد و 180میلیون ریال اعتبار و 90درصد پیشرفت فیزیکی در حال مرمت است، گفت: این خانه از املاک در اختیار راه و شهرسازی است که پس از اجرای طرح پیاده راه سازی و اتصال این محله به سرای علیدی برای انجام فعالیت های فرهنگی تغییر کاربری داده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تاکید کرد: طرح پیاده راه تاریخی و فرهنگی محله آغه زمان سنندج به عنوان اولین طرح بازآفرینی شهری در محله های تاریخی استان کردستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی شهر سنندج با اجرای پروژه های بازآفرینی حفاظت می شود

بافت تاریخی شهر سنندج با اجرای پروژه های بازآفرینی حفاظت می شود