مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 07:502021-12-05فرهنگي

تحلیل آثار رسیده به «خندستان»


دبیران علمی جایزه سراسری نمایشنامه نویسی کمدی «خندستان» پس از بررسی آثار رسیده و اعلام اسامی راه یافتگان، به تحلیل وضعیت و سطح آثار ارسالی به این جشنواره پرداختند.

- ایسنا/اصفهان دبیران علمی جایزه سراسری نمایشنامه نویسی کمدی خندستان پس از بررسی آثار رسیده و اعلام اسامی راه یافتگان، به تحلیل وضعیت و سطح آثار ارسالی به این جشنواره پرداختند.

جمشید خانیان، دبیر علمی بخش نمایشنامه نویسی جایزه خندستان، با اشاره به استقبال خوب و خارج از تصور نمایشنامه نویسان از این جایزه گفت: تعداد آثاری که به دبیرخانه جایزه ارسال شد، ذهنیت اولیه ما را نسبت به استقبال نمایشنامه نویسان حوزه کمدی، کاملاً عوض کرد.

او ادامه داد: 360 اثر در بخش تألیفی و 115 اثر در بخش اقتباسی یعنی ظرفیت بالقوه ای در ادبیات نمایشی ما به شکل پراکنده و پنهان وجود دارد و حالا با امکانی که جایزه خندستان برای شناسایی و مجموع کردن آن فراهم آورده، قرار است به فعل تبدیل شود.

این، اصلی ترین انگیزه ما در ضرورت تداوم جایزه خندستان است و مهم، شناخت ما از وضعیت این نوع از درام طی سال های اخیر بود که هم به شکل آماری و هم تحلیلی به یک نتیجه قابل تعریف رسیدیم .

خانیان، در ادامه کیفیت آثار رسیده را این طور تشریح کرد: طنز نویسی، طنز نمایشی و کمدی نوشتن، ضمن اینکه به شناخت اصول و قواعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل آثار رسیده به «خندستان»

تحلیل آثار رسیده به «خندستان»