مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-05سياسي

افزایش درآمد موقوفات کشاورزی با استفاده از روش های نوین آبیاری


مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال وبختیاری گفت: موقوفات کشاورزی با آبیاری نوین و طرح های دانش بنیان احیا می شوند تا از این طریق درآمد موقوفات افزایش یابد.

- حجت الاسلام حسن امیری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص مدیریت آب در موقوفات چهارمحال و بختیاری گفت: وجود بیش از 700 رقبه کشاورزی در استان بیانگر این است که بیشترین موقوفات در حوزه کشاورزی است که آب و زمین های زراعی بسیاری در این خصوص وقف شده اما اخیراً بخاطر خشکسالی منابع آبی آن ها مشکل پیدا کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: 99 درصد موقوفات استان دست زارعان است و نسبت به این زمین ها حق نسق دارند.

وی ادامه داد: از سال 97 تا کنون 100 هکتار از موقوفات از دست متصرفان آزاد و مدیریت آن ها به اوقاف سپرده شده است و 200 هکتار دیگر برای آزاد کردن وجود دارد.

امیری بیان کرد: اکثر پرونده هایی که متصرفی هستند قابلیت کشاورزی دارند البته اخیراً در حوزه های شیلات و کشت های شالیزاری هم وارد شده ایم و در حال خلع ید متصرف و بازگرداندن اموال به کاربری وقف هستیم.

افزایش درآمد موقوفات با روش های نوین آبیاری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: این موقوفات بعد از اینکه به دست اوقاف می رسند احیا می شوند که آبیاری نوین و طرح های دانش بنیان در مزارع کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش درآمد موقوفات کشاورزی با استفاده از روش های نوین آبیاری

افزایش درآمد موقوفات کشاورزی با استفاده از روش های نوین آبیاری