مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 07:052021-12-05اقتصادي

گزارش تصویری از نخل های بازمانده از جام جهانی


طبق اعلام گمرک ایران از نخل های صادراتی برگشت خورده از قطر، 298 اصله وارد کشور شده است ولی حدود 250 اصله که برای صادرات دوباره به قطر اظهار شده بود به دلیل عدم توافق با خریدار کنسل و فعلا بلاتکلیف در اسکله باقیمانده است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماجرا از جایی شروع شد که گفته می شد نخل های ایرانی در حال صادرات یا قاچاق به قطر برای ایجاد فضای سبز جهت میزبانی جام جهانی 2022 ، است که در نهایت نیز مورد تایید گمرک قرار گرفت و اعلام شد که حدود 588 اصله نخل از ابتدای مهر ماه سال جاری به گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار شده که حدود 600 تن وزن و بیش از 136 هزار دلار ارزش داشته است.

اما این صادرات که با تایید وزارت جهاد کشاورزی و صدور مجوز لازم از جمله قرنطینه نباتی انجام شده بود به طور کامل از سمت قطر برگشت خورد.

آنچه وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به خبر برگشت نخل ها از قطر اعلام کرد، از این حکایت داشت که گواهی بهداشت صادر شده برای محموله صادراتی جعلی بوده و در واقع آنچه ارائه شده، گواهی صادر شده از سوی وزارت جهاد نبوده است، اعلامی که مبهم بود و جای سوال داشت.

298 اصله وارد کشور شد پیگیری آخرین وضعیت نخل ها از گمرک ایران از این حکایت دارد که برای 298 اصله اظهار نامه صادرات برگشتی به داخل کشور ثبت شده که بعد از بررسی های صورت گرفته و دریافت مجوزهای لازم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش تصویری از نخل های بازمانده از جام جهانی

گزارش تصویری از نخل های بازمانده از جام جهانی