مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-05سياسي

پایداری امنیت غذایی به خاک وابسته است


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: خاک مهمترین بستر برای حفظ جنگل ها و مراتع است و اراضی کشاورزی و پایداری امنیت غذایی به خاک وابسته است.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود منصور در نخستین نشست کارگروه ملی مقابله با بیابان زایی که به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: ارزیابی های جهانی بیان می کند که عدم توجه به آمایش و روش های مدیریت پایدار سرزمین منجر به نابودی طیف وسیعی از خاک ها شده است.

وی تصریح کرد: براساس برآورد کنوانسیون مقابله با بیابان زایی در حال حاضر بیش از 33 درصد خاک های زمین بر اثر فرسایش آبی، بادی، شوری زایی و آلودگی تخریب شده است و 90 درصد اراضی حاصلخیز موجود جهان ممکن است تا سال 2050 میلادی با کاهش حاصلخیزی مواجه شود.

منصور با بیان این که امسال مراسم روز جهانی خاک با شعار تاکید بر جلوگیری از شوری و افزایش بهره وری خاک برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در ایران سالانه 30 میلیون هکتار از اراضی تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد و از این میزان 13.

5 میلیون هکتار به لحاظ ایجاد خسارت به منابع زیست انسانی از جمله اراضی کشاورزی، جزء کانون های بحرانی فرسایش بادی شناخته می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایداری امنیت غذایی به خاک وابسته است

پایداری امنیت غذایی به خاک وابسته است