مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 06:252021-12-05حوادث

تجهیز ایلام به 30 ایستگاه شتاب نگاری زلزله


مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان ایلام گفت: استان ایلام در حال حاضر20 ایستگاه شتاب نگاری زلزله دارد و در صورت تحقق تعداد ایستگاه های شتاب نگار استان را به بیش از 30 ایستگاه شتاب نگار توسعه خواهیم داد.

- عبدالله بهادری مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام شبکه های شتاب نگاری و لرزه نگاری رامهم ترین ابزار ثبت و مطالعه زمین لرزه ها دانست و گفت: بر این اساس 11 دستگاه شتاب نگار بر خط (آنلاین) تا پایان آذرماه در شهرهای مهم و لرزه خیز که بر روی گسل های اصلی واقع شده اند، نصب خواهد شود.

  وی ادامه داد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان متولی شبکه شتاب نگاری زلزله در کشور، مرجع مهمی در طراحی سازه های مقاوم و مدیریت بحران و زلزله در کشور است و از این رو با پیگیری های صورت گرفته، در فاز اول در سال 1397 یک ایستگاه شتاب نگار برخط در شهر ایلام و در فاز دوم توسعه، 11 دستگاه شتاب نگار برخط نسل جدید با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، مدیریت بحران استانداری و آماده سازی زیر ساخت 11 ایستگاه شتابنگار برخط در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان ایلام گفت: کشور ما ایران نیز یکی از کشورهایی است که به دلیل قرار داشتن بر روی یک کمربند زلزله خیز، از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز ایلام به 30 ایستگاه شتاب نگاری زلزله

تجهیز ایلام به 30 ایستگاه شتاب نگاری زلزله