مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 06:052021-12-05بين الملل

پاکستان 28 آذر میزبان نشست فوق العاده در مورد افغانستان


وزیر خارجه پاکستان، همزمان با اعلام نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی در اواسط ماه جاری میلادی، خواستار تلاشی تازه برای جلوگیری از حرکت بیشتر افغانستان به سوی بحران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی با حضور هیئتی از اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین، در 19 دسامبر (28 آذر) و در اسلام آباد، پایتخت پاکستان برگزار خواهد شد.

شاه محمود حسین قریشی وزیر خارجه پاکستان در نشستی خبری، با هشدار نسبت به اینکه نیمی از افغانستان با خطر گرسنگی روبروست که می تواند آغازگر هرج ومرج های بیشتری در این کشور باشد، گفت: رها کردن افغانستان در برهه کنونی، یک اشتباه تاریخی خواهد بود؛ بی ثباتی به مناقشات جدید منجر خواهد شد و می تواند فوج جدیدی از مهاجران را در پی داشته باشد.

از زمان قطع شدن کمک های بین المللی در پی سلطه طالبان در 15 اوت سال جاری، هشدارهای فزاینده ای در مورد بحران انسانی در افغانستان صورت گرفته و اگر وضعیت تحت کنترل قرار نگیرد، بیم فاجعه می رود.

با این حال، تحریم ها علیه طالبان، تصمیم آمریکا برای مسدودسازی میلیاردها دلار ذخیر ارزی افغانستان در بانک مرکزی آمریکا و سقوط بخش اعظمی از نظام بانکی این کشور، مانع ورود کمک های بشردوستانه به افغانستان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان 28 آذر میزبان نشست فوق العاده در مورد افغانستان

پاکستان 28 آذر میزبان نشست فوق العاده در مورد افغانستان