مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 05:502021-12-05بين الملل

ناسا برای هر پروژه فضایی چقدر هزینه می کند؟


سازمان فضایی ناسا سالانه ماموریت های زیادی را اجرا می کند که برخی از آنها هزینه های هنگفتی را روی دست این سازمان می گذارد.

- جی پلاس ، به نقل از لیست ورس، اخیرا ناسا مأموریت آزمایش تغییر جهت دوگانه سیارک را انجام داد که به صورت اختصاری DART نامیده می شود.

در این ماموریت قرار بود موشک فالکون 9 پس از پرتاب از پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ کالیفرنیا میلیون ها مایل سفر کند و به صورت عمدی به یک سیارک برخورد کند.

این ماموریت 308 میلیون دلار برای ناسا خرج داشت و تنها هدف آنها از این ماموریت، بررسی توانایی ها در تغییر مسیر یک سیارک بود که البته در شرایط بحرانی می تواند از زمین در مقابل بمباران شهاب سنگی محافظت کند.

در 1 اکتبر 1958، ناسا (اداره ملی هوانوردی و فضایی) فعالیت خود را آغاز کرد.

این سازمان برای اهدافی مثل گسترش دانش بشر در مورد فضا، رهبری جهان در نوآوری های فناوری مرتبط با فضا، توسعه وسایل نقلیه ای که می توانند تجهیزات و موجودات زنده را به فضا حمل کنند و همکاری با آژانس های فضایی بین المللی برای دستیابی به باورنکردنی ترین دستاورد ها ایجاد شد.

ناسا طی 60 سال گذشته به بسیاری از این اهداف دست یافته و همچنان به دنبال پاسخ هایی برای برخی از سؤالات علمی که هنوز برای ما یک راز هستند، است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا برای هر پروژه فضایی چقدر هزینه می کند؟

ناسا برای هر پروژه فضایی چقدر هزینه می کند؟