مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 03:402021-12-05سياسي

روایتی از سفرهای سید رضی شیرازی برای دیدار با امام در نجف و نوفل لوشاتو


مرحوم آیت الله سید رضی شیرازی به همراه جمعی از بازاریان یزدی و شهید آیت الله صدوقی برای دیدار با امام خود را به هر سختی ای بود به فرانسه رساندند اما مسئولان فرودگاه.

- در نجف و نوفل لوشاتو داشتند، پرداخته ایم: زمانی که امام خمینی در نوفل لوشاتو بود، استاد سید رضی شیرازی به پاریس سفر کرد و به زیارت ایشان شتافت.

هر چند در آن زمان مسافرت به خارج برای آقای شیرازی مشکل بود ولی برای احترام و بزرگداشت آن رهبر بزرگ، رنج سفر را بر خود هموار کرد و هر طوری بود خود را به آنجا رساند.

استاد سید رضی شیرازی معتقد بود که عالمان اسلامی باید به دیدار حضرت امام خمینی بروند تا به این وسیله او مورد تجلیل قرار گیرد و غربیها بدانند که امام تنها نیست.

به همین دلیل استاد سید رضی شیرازی نه تنها خودش با آیت الله صدوقی و جمع بسیاری از بازاریان یزدی برای ملاقات با امام خمینی به فرانسه رفت، بلکه علمای دیگر را نیز تشویق می کرد که برای بزرگداشت امام به آنجا سفر کنند.

وقتی به فرودگاه پاریس رسیدند، همه مسافرین را مرخص کردند به جز آیت الله سید رضی شیرازی و شهید آیت الله صدوقی که مسئولین فرودگاه آن دو را به اتاقی بردند و در آنجا مدتی نگه داشتند.

علت این مسئله آن بود که عنوان آیت الله برای آنها مشکلی به وجود آورده بود و از آیت الله می ترسیدند و فکر می کردند هر کس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از سفرهای سید رضی شیرازی برای دیدار با امام در نجف و نوفل لوشاتو

روایتی از سفرهای سید رضی شیرازی برای دیدار با امام در نجف و نوفل لوشاتو