مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 14:002021-12-04بين الملل

موضوع هسته ای ایران؛ از محورهای رایزنی ماکرون و بن سلمان


رسانه ها از سفر رییس جمهور فرانسه به عربستان و رایزنی با مقام های این کشور در مورد تحولات منطقه از جمله آخرین وضعیت موضوع هسته ای ایران و بحران در لبنان خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس جمهور ) خبرگزاری فرانسه نیز  به نقل از کاخ الیزه گزارش داد که امارات عربی متحده برای خرید ده ها جنگنده داسو رافال و بالگرد با مقامات فرانسه قرارداد امضاء خواهد کرد.

جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان که روز گذشته و همزمان با سفر رییس جمهور فرانسه به منطقه استعفای خود را اعلام کرد، در بخشی از اظهاراتش خبر داد که رییس جمهور فرانسه بحران ایجاد شده در روابط ریاض و بیروت را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

تنش اخیر میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی از آنجا آغاز شد که جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به عنوان وزیر است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.

جورج قرداحی دومین وزیر لبنانی است که در کمتر از یک سال گذشته به علت اظهارنظر درباره اقدامات عربستان سعودی مجبور به استعفا شده است.

در نوزدهم ماه می گذشته، شربل وهبه وزیر امور خارجه لبنان پس از بیان اظهاراتی درباره ترور جمال خاشقچی مجبور به استعفا شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضوع هسته ای ایران؛ از محورهای رایزنی ماکرون و بن سلمان

موضوع هسته ای ایران؛ از محورهای رایزنی ماکرون و بن سلمان