مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 13:402021-12-04فرهنگي

مراسم یادبود جمشید سماواتیان در موزه هنرهای معاصر


یادبود جمشید سماواتیان با سخنرانی و نمایش تعدادی از آثار این هنرمند، دوشنبه (15 آذرماه) در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

- یادبود جمشید سماواتیان با سخنرانی و نمایش تعدادی از آثار این هنرمند، دوشنبه (15 آذرماه) در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران،مراسم بزرگداشت جمشید سماواتیان با حضور هنرمندان و سخنرانی آیدین آغداشلو، عباس مشهدی زاده، غلامرضا نامی و نمایش تعدادی از آثار این هنرمند ، دوشنبه 15 آذرماه از ساعت 16 تا 18 به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود.

جمشید سماواتیان فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای تهران و هم دوره ی هنرمندانی همچون علی اکبرصادقی، رویین پاکباز و عباس کیارستمی و نقاش پیشکسوت و از چهره های نسل دوم نقاشان نوگرای ایران بود.

وی در نقاشی های خود با تسلط بر ابزارها و تکنیک های غیرمتعارف، به احیای هنر گذشته ایرانی با نگاهی نو و بن مایه های انتزاعی می پرداخت و از موادی چون خاک، گل، گچ، مواد ترکیبی، ورق های طلا و نقره همراه با شیوه های مختلف پتینه کاری بهره می گرفت تا فرسودگی، ریختگی و ترک ها را به نمایش بگذارد.

آثار او متاثر از هنرهای سنتی و دیوارنگاره های عصر صفویه و یادآور و نشان دهنده گذر زمان و تخریبی است که بر هنرهای سنتی ایران گذشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم یادبود جمشید سماواتیان در موزه هنرهای معاصر

مراسم یادبود جمشید سماواتیان در موزه هنرهای معاصر