مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 13:152021-12-04بين الملل

دولت بایدن به دنبال مهار ابزار جاسوسی سایبری


افشای جاسوسی شرکت صهیونیستی «ان اس او گروپ» از گوشی های کارکنان وزارت خارجه آمریکا باعث شده دولت بایدن برای مهار این مشکل به فکر چاره بیفتد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، کاخ سفید به دنبال متحد کردن کشورهای همسو با خود است تا فناوری های جاسوسی سایبری را که در نقاط مختلف جهان به کار برده می شود، مهار و مدیریت کند.

دولت بایدن اعلام کرده در جریان برگزاری نشست دموکراسی های جهانی طی هفته آینده، ابتکار عمل جدیدی اعلام می شود تا از گسترش استفاده از این فناوری ها برای کنترل و جاسوسی از شهروندان به خصوص در کشورهای اقتدارگرا جلوگیری شود.

این ادعاها در شرایطی مطرح می شود که شرکت صهیونیستی ان اس او گروپ جاسوس افزار پگاسوس را در اختیار کشورهایی همچون بحرین، عربستان و امارات گذاشته و دولت آمریکا نیز با این امر مخالفتی نداشته است.

همچنین دولت آمریکا بر اساس افشاگری های ادوارد اسنودن خود یکی از بزرگترین استفاده کنندگان از انواع جاسوس افزار برای سرقت اطلاعات شخصی میلیاردها کاربر اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان است.

دولت آمریکا از چند ماه قبل در تلاش برای هماهنگ سازی مواضع متحدان خود در این زمینه است که از جمله آنها می توان به ژاپن، کره جنوبی و کشورهای اروپایی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت بایدن به دنبال مهار ابزار جاسوسی سایبری

دولت بایدن به دنبال مهار ابزار جاسوسی سایبری