مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 12:552021-12-04اجتماعي

پرپوک؛ گونه ای نادر که جزو زیباترین درختان جهان است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قیروکارزین، انار شیطان، سمنگ یا پرپوک با نام علمی Tecomella undulata گونه ای درخت کوچک از تیره پیچ اناریان است و در کشور ایران این درختچه را با نام های پرپوک، سمنگ، گلپرک، سونگ، حمید، فرفار و ساج بیابان می شناسند.

انار شیطان یکی از درختان بسیار زیبا است که گل های آن زیبایی اش را چندبرابر کرده است و این درختچه بومی هندوستان و جنوب آسیا است و در مناطق بیابانی و خشک جنوب ایران رشد می کند و نام منطقه ای در دهستان هنگام از توابع قیروکارزین در استان فارس به نام این گیاه تل سمنگی نامیده می شود.

انار شیطان درختی بسیار مقاوم در برابر خشکی، یخ زدگی و آتش سوزی است و از برگ های آن برای خوراک دام و همچنین از چوب آن به دلیل زیبایی و استحکام آن در صنعت چوب برای مصارف مختلف ازجمله ساخت قنداق تفنگ ومنبت کاری و از بذرهای آن برای درمان زخم و بیماری پیسی استفاده می شود.

ریس اداره  آب و خاک جهاد کشاورزی قیروکارزین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: گیاه درخاک های شنی و نیز سنگلاخ های بستر رودخانه می روید و phخاک برابر 5/7 و Ecآن 3/1دسی زیمنس بر متر است که میزان عناصر میکرو، ماکرو و کربن عالی در خاک کمتر از میزان استاندارد است؛ انشعابات ریشه ای طویل و متعدد آن، گیاهان جدید را از طریق تکثیر رویشی در فاصله 30متر و یا حتی بیشتر ایج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرپوک؛ گونه ای نادر که جزو زیباترین درختان جهان است

پرپوک؛ گونه ای نادر که جزو زیباترین درختان جهان است