مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 10:252021-12-04سياسي

سازمان های بیمه گر خدمات مناسب اختلالات گفتار درمانی رافراهم کنند


رییس انجمن علمی گفتار درمانی ایران گفت: سازمان های بیمه گر خدمات مناسب برای اختلالات گفتار درمانی را فراهم کنند.

- ، علی قربانی گفت: درباره گفتار و زبان، دوره رشد از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا رشد گفتار و زبان علاوه بر اینکه بر جنبه های فیزیولوژیک و عصب شناختی استوار است، ناشی از مسائل محیطی نیز می باشد.

وی افزود: محرک های مناسب محیطی و رفتار سالم با آنها، تکامل گفتار و زبان را تضمین می کند، 2 سال اول زندگی از دوره های مهم گفتار است، زیرا نشانه های اساسی گفتار در این دوره پی ریزی می شود و سپس تا 5 سالگی از اهمیت ویژه برخوردار است.

رییس انجمن علمی گفتار درمانی ایران تصریح کرد: تا دوره پنج سالگی تکامل نسبی زبان روی می دهد، فراگیری زبان در کودکان تأثیر بسزایی در آینده آنها دارد، در آینده تحصیلی، روابط اجتماعی، در بزرگ سالی برای اشتغال و بسیاری از فعالیت های دیگر اهمیت ویژه دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: افراد مبتلا همچون سایر افراد از حقوق خاصی باید برخوردار باشند، حق امنیت اجتماعی، حق ارتباط و حق بیان مسائل مختلفی که در دوران زندگی مورد نیاز است.

قربانی گفت: تأمین حقوق آنها از جمله حقوق دسترسی به درمان به ویژه گفتار درمانی و خدماتی که به بهبود گفتار آنها کمک کند، از حقوق آنهاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان های بیمه گر خدمات مناسب اختلالات گفتار درمانی رافراهم کنند

سازمان های بیمه گر خدمات مناسب اختلالات گفتار درمانی رافراهم کنند