مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 10:002021-12-04پزشكي

میکروپلاستیک ها می توانند مقاومت آنتی بیوتیکی را افزایش دهند


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده اند که آلودگی ناشی از میکروپلاستیک ها می تواند به افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی منجر شود.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده اند که آلودگی ناشی از میکروپلاستیک ها می تواند به افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی منجر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، ظرف ساخته شده از استایروفوم (Styrofoam) که چیزبرگر را در خود جای می دهد، ممکن است به افزایش مقاومت مردم در برابر آنتی بیوتیک ها کمک کند.

به گفته دانشمندان دانشکده مهندسی جورج آر.

براون (George R.

Brown School of Engineering) در دانشگاه رایس (Rice University) آمریکا، پلی استایرن دور ریخته شده که پس از تجزیه به میکروپلاستیک ها تبدیل می شود، خانه ای دنج نه تنها برای میکروب ها و آلاینده های شیمیایی، بلکه برای مواد ژنتیکی منتشر شده فراهم می کند که موهبت مقاومت را به باکتری ها می بخشند.

این پژوهش نشان می دهد که چگونه پیر شدن میکروپلاستیک ها در محیط، آنها را به بستری مناسب برای تولید ژن های مقاوم به آنتی بیوتیک (ARGs) تبدیل می کند.

این ژن ها توسط کروموزوم های باکتریایی، فاژها و پلاسمیدها محافظت می شوند که همگی ناقل های بیولوژیکی هستند که می توانند مقاومت آنتی بیوتیکی را گسترش دهند و به انسان منتقل کنند و همچنین، توانایی آنها را برای مقابله با عفونت ها کاهش ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میکروپلاستیک ها می توانند مقاومت آنتی بیوتیکی را افزایش دهند

میکروپلاستیک ها می توانند مقاومت آنتی بیوتیکی را افزایش دهند