مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 08:202021-12-04بين الملل

پروازهای جاسوسی آمریکا در نزدیکی چین رکورد زد


یک اندیشکده چینی، در ماه نوامبر، بیشترین تعداد پروازهای شناسایی ارتش آمریکا در نزدیکی سواحل چین را به ثبت رسانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست ، اندیشکده کاوش در وضعیت استراتژیک دریای چین جنوبی در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ویبو نوشت، در ماه نوامبر، هواپیماهای جاسوسی آمریکا 94 پرواز این چنینی انجام داده اند.

اطلاعات ثبت شده این اندیشکده، که جمع آوری این داده ها را از سال 2019 آغاز کرده است، نشان از افزایش تقریبا 30 درصدی پروازهای گشتی آمریکا نسبت به ماه فوریه، با 75 پرواز دارد.

80 درصد این گشت زنی ها، با هواپیماهای گشتی ضدزیردریایی بویینگ پی-8-ای صورت پذیرفته است؛ همچنین هواپیمای بدون سرنشین ام کیو-4سی و هواپیمای گشتی ای-8سی که تحرکات زمینی را رصد می کند، از دیگر هواپیماهای استفاده شده در این پروازها بوده اند.

این اندیشکده همچنین اعلام کرد آمریکا در چهارم نوامبر، 10 هواپیمای شناسایی خود را در نزدیکی چین به پرواز درآورد که عددی بی سابقه بود؛ در همین روز، گروه ضربت ناو هواپیمابر کارل وینسون نیز در آب های این منطقه حضور داشت.

گزارش این اندیشکده، همچنین حاکی از گسترده تر شدن حوزه پروازهای جاسوسی واشنگتن بوده است، تا جایی که آمریکا در 29 نوامبر، یک فروند بویینگ پی-8-ای را بر فراز تنگه تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروازهای جاسوسی آمریکا در نزدیکی چین رکورد زد

پروازهای جاسوسی آمریکا در نزدیکی چین رکورد زد