مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 07:452021-12-04اقتصادي

تخصیص ارز 4200 تومانی منابع مالی دولت را هدر داد


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:تعدادی از دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی به دلیل عدم نظارت و کنترل زنجیره توزیع ارز از این موقعیت سوءاستفاده کردند و به ثروت های فراوان رسیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، کسری بودجه چالش جدی اقتصاد کشور و یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در بروز تورم و گرانی محسوب می شود.

دولت ها در سنوات گذشته همواره با کسری بودجه مواجه بودند و برای جبران آن روی به استقراض از بانک مرکزی آورده اند که نتیجه ای جز رشد نقدینگی و تورم به همراه نداشته است.

این در حالی است که درآمدهای نفتی ایران در سه سال اخیر به شدت کاهش داشته اما هزینه های کشور در این زمان افزایش پیدا کرده است و با تداوم ارز 4200 تومانی بحران کسری بودجه بیشتر خود را نمایان کرده است.

اعمال تحریم های آمریکا و تلاش برای کاهش درآمدهای نفتی، کشور را در تنگنای ارزی قرار داده و میزان منابع ارزی به شدت افت پیدا کرده است، در شرایطی که تداوم سیاست ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی نتوانست به اهداف در نظر گرفته شده اصابت کند و بالطبع استمرار آن بر مشکلات کسری بودجه بیشتر دامن می زند.

رضا حاجی آقامیری عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره نتایج احتمال حذف سیاست ارز 4200 تومانی در گفت وگو با مهر اظهار داشت: دولت چنانچه اقدام به حذف ارز ترجیحی نماید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص ارز 4200 تومانی منابع مالی دولت را هدر داد

تخصیص ارز 4200 تومانی منابع مالی دولت را هدر داد