مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 07:302021-12-04اجتماعي

شناسایی 114 گونه پرنده مهاجر در دریاچه شهدای خلیج فارس


مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران از شناسایی 114 گونه پرنده مهاجر در دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد.

- گفت: هر ساله همزمان با آغاز فصل پاییز و سرد شدن هوا، پرندگان مستقر در منطقه سیبری روسیه به منظور گذراندن فصل سرما به مناطق معتدل و گرمسیری کوچ می کنند که بین راه تالاب ها و آبگیرهای متعدد ایران را به عنوان زیستگاه موقت انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: مجموعه فرهنگی، گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس با وسعت 130 هکتار در شمال غرب کلانشهر تهران و در مجاورت بوستان جنگلی چیتگر از سال های گذشته میزبان گونه های مختلف پرندگان مهاجری است که همه ساله از اروپای شرقی و شمال سیبری به ایران می آیند و قصد مهاجرت به عرض های جنوبی را دارند.

رضوی کیا با بیان اینکه دریاچه شهدای خلیج فارس به دلیل وجود محیط امن و مراقبت شده برای پرندگان و همچنین از نظر تأمین منابع غذایی از جمله آبزیان و فیتو پلانگتون ها گزینه مناسبی برای زیست پرندگان مهاجر به شمار می رود، افزود: در واقع پهنه آبی دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) و اکوسیستم آن، جذابیت خاصی برای پرندگان مهاجر فراهم کرده است.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران اظهار داشت: این پرندگان زیبایی خاصی به مجموعه فرهنگی، گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس بخشیده اند و یکی از جاذبه های گردشگری و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 114 گونه پرنده مهاجر در دریاچه شهدای خلیج فارس

شناسایی 114 گونه پرنده مهاجر در دریاچه شهدای خلیج فارس