مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 06:202021-12-04بين الملل

بلینکن: خروج از برجام آمریکا را منزوی کرد


وزیر امورخارجه آمریکا با انتقاد از تصمیم واشنگتن برای خروج از برجام تاکید کرد که این اقدام موجب انزوای آمریکا شد، نه ایران.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری رویترز درباره روند مذاکرات وین اظهار داشت: ما کماکان بر این باوریم که دیپلماسی و بازگشت متقابل به پایبندی به توافق هسته ای با ایران، موسوم به برجام است اما این مسیر در حال باریک و باریک و باریک تر شدن است.

مسئله این است که خروج از برجام یک اشتباه فاجعه آمیز بود، چراکه به ایران اجازه داد علی رغم فشار حداکثری علیه این کشور برنامه هسته ای خود را توسعه دهد، درحالیکه توافق هسته ای موجب محدودیت آن شده بود.

وی ادامه داد: ایران به ویژه طی ماه های اخیر سانتریفیوژهای پیشرفته بیشتری را به کار گرفته و اقدام به غنی سازی در سطوح بالاتر کرده است و این موجب شده تا فضای ما برای بازگشت به توافق کوچکتر شود.

ما پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ایران 6 دور مذاکره داشتیم و نتایج واقعی برای حل اختلافات حاصل شده بود، اما بعد از انتخابات شکاف بزرگی داشتیم و دولت جدید (ایران) به مذاکرات بازنگشت.

وزیر امورخارجه آمریکا تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و گفت: اکنون دور جدیدی از مذاکرات برگزار شده است و باید ببینیم که آیا ایران برای مشارکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: خروج از برجام آمریکا را منزوی کرد

بلینکن: خروج از برجام آمریکا را منزوی کرد