مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 04:402021-12-04سياسي

آورده ریالی گردشگری برای مازندران چقدر است؟


مازندران دارای منابع طبیعی مانند جنگل، کوه و دریا بوده و تک بعدی نیست اما گردشگر فقط در ساحل دریا متمرکز می شود و این نشان از ضعف مدیریتی حوزه گردشگری در مازندران است، - موضوعی که به گفته کارشناسان، استفاده ریالی از گردشگری این استان، شفاف نیست و نمی توان به طور خاص، بر روی آن، تمرکز کرد.

استان مازندران دارای جذابیت های طبیعی فرهنگی بسیاری برای گردشگران است اما این صنعت در این استان همواره با چالش های متعددی رو به رو بوده به طوری که امروز تنها هدف از سفر به این استان گردشگری استفاده از دریا آن هم نه در حد صنعت گردشگری دریایی مورد توجه قرارگرفته و باقی جذابیت ها در گمنامی به سر می برد.

مازندران با دارا بودن جاذبه های طبیعی و فرهنگی متعدد به عنوان قطب طبیعت گردی محسوب می شود.

برای استفاده مناسب از این توانمندی های مازندران و شکوفا کردن این قابلیت ها، توجه به زیرساخت عمومی از قبیل توسعه صنعت حمل و نقل، زیرساخت های اختصاصی مانند تاسیسات گردشگری اعم از اقامتگاه ها و مجتمع های پذیرایی و خدمات مسافرتی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مهدی رمضان زاده لسبویی عضو هیئت علمی جهانگردی و دانشگاه مازندران در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شفافیتی به لحاظ هزینه کرد درآمد حاصل از بخش گردشگری اختصاصا برای این بخش وجود ندارد، اظهار ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آورده ریالی گردشگری برای مازندران چقدر است؟

آورده ریالی گردشگری برای مازندران چقدر است؟