مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 12:402021-12-03سياسي

تا الگوی کشت کشاورزان حوضه زاینده رود تغییر نکند، مشکل آب خواهیم داشت


اگر وزارت جهاد کشاورزی در کنار وزارت نیرو قرار نگیرد و الگوی کشت در استان تغییر نکند، مشکل آب استان حل نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از چادگان، حجت اسلام محمود بنی جمالی امام جمعه چادگان در خطبه های این هفته چادگان اظهار داشت: الگوی کشت راه حل جلوگیری از هدر رفت آب است، تا الگوی کشت در استان تغیر نکند با خشک سالی مواجهه است؛ ازلحاظ منابع آبی اگر الگوی کشت برنج در استان و کشت سیب زمینی و دیگر محصولات کشاورزی در چادگان تغییر نکند این مشکل همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اگر جهاد کشاورزی الگوی کشت اصفهان را تغیر ندهد و اصلاح الگوی کشت انجام نگیرد قطعاً این مشکل حل نخواهد شد، لذا لازم است کشاورزان استان نسبت به کشت با جهاد کشاورزی برنامه ریزی کنند.

بنی جمالی تصریح کرد: ما قطب کشت سیب زمینی هستیم، در کشور ما متأسفانه به خاطر اینکه همخوانی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد، برخی اوقات انبارهای بزرگ سیب زمینی فاسد و دور ریخته می شود.

امام جمعه چادگان بیان داشت: مسؤولان در فکر ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان باشند که این سیب زمینی که با هزینه بالا و زحمت زیاد و با این همه آب صرف می شود استفاده بهینه شود نه اینکه دور ریخته شود تا اینکه خوراک احشام شود؛ امیدواریم در دولت جدید اتفاقات قرار نگیرد این مشکل هیچ گاه حل نخواهد شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا الگوی کشت کشاورزان حوضه زاینده رود تغییر نکند، مشکل آب خواهیم داشت

تا الگوی کشت کشاورزان حوضه زاینده رود تغییر نکند، مشکل آب خواهیم داشت