مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 10:102021-12-03سياسي

85 درصد دستگا ه ها اطلاعات حقوق و مزایا را ثبت کردند/ قانون ناقص عامل حقوق نجومی


مشاور رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ضعف قوانین مادر برای نظام هماهنگ پرداخت میان دستگاه ها و شرکت های دولتی، گفت: در حال حاضر 85 درصد دستگاه ها و مشمولان اطلاعات حقوق و مزایا را ثبت کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پدیده ناهنجار و شوم حقوق نجومی در دستگاه ها و شرکت های دولتی برای نخستین بار سال 95 در فضای مجازی دست به دست شد و افکار عمومی را جریحه دار کرد.

در سال های گذشته با تلاش های مجلس سقف حقوق مدیران دولتی و اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی تعیین و سامانه ای برای ثبت اطلاعات کارکنان مشمولان قانون طراحی شد که موسوم به سامانه پاکنا است.

با این وجود هنوز فیش حقوق های نجومی برخی شرکت ها در فضای مجازی منتشر می شود که مردم فکر می کنند دولت در این زمینه کوتاهی دارد حال آنکه محمد حسینی نماینده سابق مجلس و مشاور رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است این مسئله ارتباطی به دولت ندارد و باید قوانین مادر برای اجرای شفافیت و نظارت در این بخش اصلاح شوند.

 این اتفاق تبعیض آمیز و ناعادلانه ناشی از ضعف قوانین، نبود نظام شفاف و یکپارچه پرداخت حقوق در میان بدنه بزرگ دولت و شرکت های دولتی و شرکت های دسته چندمی می شود دولت یا شرکت های آن سهام دار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 درصد دستگا ه ها اطلاعات حقوق و مزایا را ثبت کردند/ قانون ناقص عامل حقوق نجومی

85 درصد دستگا ه ها اطلاعات حقوق و مزایا را ثبت کردند/ قانون ناقص عامل حقوق نجومی