مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-03فرهنگي

برای حفظ و اشاعه هنرهای آیینی هم صدا شویم/ ضرورت ایجاد یک بنیاد


داوود فتحعلی بیگی در پیامی بیان کرد وقت آن است که همه هم صدا شده و خواستار دایر کردن بنیاد ملی حفظ و اشاعه هنرهای آیینی و نمایش های سنتی ایرانی باشند.

- به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، داوود فتحعلی بیگی دبیر بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به این جشنواره پیام داد که متن آن بدین شرح است: ضرورت ثبت میراث ناملموس به عنوان بخشی از هویت هر قوم و ملتی، سال هاست که مورد توجه جهانیان قرار گرفته و از طریق سازمان یونسکو پیگیری می شود.

به گواهی تاریخ تئاتر در سرزمین های با تمدن کهن مانند (چین، ژاپن و هند و…) ماندگاری و حفظ و اشاعه هنرهای آیینی و نمایش های سنتی در گرو توجه به امر آموزش و به تبع آن آفرینش بوده و هست.

ملل متمدن با درک این ضرورت و اهمیت آموزش در امر ماندگاری هنرهای آیینی و نمایش های سنتی، از دیرباز با دایر کردن مدارس ویژه، نسبت به تعلیم و تربیت هنرآموز و انتقال تجربه اساتید و پیشکسوتان به شیوه مدون تنظیم شده اقدام کرده اند.

روشی که نه تنها منتج به آفرینش شده، بلکه سبب ساز ثبت و ضبط تجربه های اساتید و سیر تحول هنرهای آیینی و سنتی در اقلیم های مختلف بوده است.

رواج سنت آموزش سینه به سینه و استاد شاگردی و عدم توجه پیشینیان نسبت به ضرورت دایر کردن مکتب و مدرسه هنری و تدوین روش آموزش براساس تجربه اساتید و پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای حفظ و اشاعه هنرهای آیینی هم صدا شویم/ ضرورت ایجاد یک بنیاد

برای حفظ و اشاعه هنرهای آیینی هم صدا شویم/ ضرورت ایجاد یک بنیاد