مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 14:152021-12-02اجتماعي

نرخ شیوع معلولیت در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است


نرخ شیوع معلولیت در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است و از نظر تعداد معلولان نیز رتبه خوبی در کشور نداریم.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: نرخ شیوع معلولیت در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است و از نظر تعداد معلولان نیز رتبه خوبی در کشور نداریم.

علی عرب نژاد، امروز پنجشنبه 11 آذر در نشست خبری به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت اظهار کرد: در حال حاضر 28 هزار و 108 معلول زیر پوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند و از نظر معلولان ذهنی و شنوایی رتبه های اول را کشور داریم.

وی در خصوص علت شناسی معلولیت ها در خراسان جنوبی براساس بررسی های انجام شده گفت: 80 درصد معلولیت ها در این استان علت ژنتیکی دارد و 20 درصد براثر عوامل طبیعی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان های زیرکوه و طبس بیشترین درصد معلولیت را نسبت به درصد جمعیت دارند افزود: در خراسان جنوبی 35 مرکز روزانه و 20 مرکز شبانه روزی معلولان داریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر پنج هزار و 570 نفر در استان پشت نوبت دریافت مستمری سازمان بهزیستی هستند و از سال 1397 سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ثبت نام دریافت مستمری از سازمان بهزیستی بسته شده و در این خصوص با سازمان مرکزی هم مکاتبه و از طریق نمایندگان مجلس هم موضوع ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ شیوع معلولیت در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است

نرخ شیوع معلولیت در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است