مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 14:152021-12-02سياسي

اولین دوره ی تربیت کارشناس تاریخ شفاهی آغاز به کار کرد


اولین دوره تربیت کارشناس تاریخ شفاهی در 35 ساعت و طی چهار هفته به همت مرکز آموزش های علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم آغاز به کار کرد.

- محمد رستمی رییس مرکز آموزش های علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی قم در گفت وگو با خبرنگار ایسنا گفت: تاریخ شفاهی به عنوان یکی از شیوه های پژوهش تاریخ در کشور و کل دنیا مطرح شده است و رویدادها، وقایع و حوادث تاریخی را با دیدگاه و نظرات شاهدان عینی این وقایع بررسی، ثبت و ضبط می کنند.

وی ادامه داد: در بحث تاریخ شفاهی مصاحبه بسیار اهمیت دارد به این معنا افرادی که در حوزه تاریخ شفاهی پژوهش می کنند با مصاحبه شاهدان و ناظران وقایع نسبت به ثبت این تاریخ اقدام می کنند.

رستمی خلاء موجود در این حوزه را نبود کارشناس تاریخ شفاهی عنوان کرد و در خصوص ضرورت پرداختن به تربیت کارشناس تاریخ شفاهی افزود: ما نویسندگان و پژوهشگران زیادی داریم امّا این افراد با مبانی تاریخ شفاهی آشنایی کامل ندارند و صرفا از طریق مصاحبه به جمع آوری مطالب می پردازند و در مستندسازی با مشکل مواجه هستند.

رییس مرکز آموزش های علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده یکسری از افراد فعال و یا افرادی که خود جزء ناظران و شاهدان برخی وقایع بودند را شناسایی و در مرکز آموزش علمی- کاربردی یک دوره آموزشی 35 ساعته تحت عنوان ترب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین دوره ی تربیت کارشناس تاریخ شفاهی آغاز به کار کرد

اولین دوره ی تربیت کارشناس تاریخ شفاهی آغاز به کار کرد