مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 13:152021-12-02سياسي

ارجاع بیش از 170 پرونده قضایی به مؤسسات حقوقی داوری در اردبیل


رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: از ابتدای سال در حدود 173 فقره پرونده قضایی به موسسات داوری استان اردبیل ارجاع داده شده است.

- ، حجت الاسلام سید حسین علوی اظهار کرد: در استان اردبیل 53 مؤسسه داوری ثبت شده که متأسفانه از آنها فقط 10 مؤسسه فعال است و 7 مؤسسه در مرکز اردبیل و 3 مؤسسه در شهرستان های دیگر استان فعالیت می کنند و در سال 1400 حدود 173 پرونده به این مؤسسات ارجاع شده است.

وی افزود: در جلسه ای که اخیراً با حضور رییس کل دادگستری استان و با موضوع بحث داوری داشتیم مقرر گردید که قراردادهای اتحادیه ها، اصناف، بازاریان و تجار به صورت متحدالشکل درآیند و در آنها بحث استفاده از داوری آورده شود که لازمه این امر آن است که این نهادها باید بازرسانشان را فعال نمایند تا این اتفاق مهم در قراردادها بیافتد.

رییس توسعه حل اختلاف استان ضمن انتقاد از شکایت هایی که از سوی مردم نسبت به نحوه برخورد و جانبداری داوران در بعضی پرونده ها می شود به آنها توصیه کرد تا با بی عدالتی ها آخرت خود را خراب نکنند چون اگر به حقوق مردم بی توجه باشی آخرت آدمی بر باد می رود.

توصیه دیگر وی درباره بحث هزینه ها و رعایت حال قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه بود که از داوران خواست حال بعضی از مراجعین تان را رعایت کنید و حتی اگر توانستید انفاق کنید تا برکت زندگی تان بالا رود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارجاع بیش از 170 پرونده قضایی به مؤسسات حقوقی داوری در اردبیل

ارجاع بیش از 170 پرونده قضایی به مؤسسات حقوقی داوری در اردبیل