مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 10:552021-12-02سياسي

توجه به هنر موسیقی اصیل و بومی در اولویت است


رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، توجه به موسیقی اصیل و بومی را یکی از اولویت های حوزه عنوان کرد و گفت: حمایت از فعالیت های این بخش همواره در دستور کار حوزه هنری کردستان قرار داشته است.

- امین مرادی امروز (11آذر) در جریان نشست مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور در سنندج، اظهار کرد: امروز سنندج جزو شهرهای خلاق موسیقی در جهان به شمار می رود و به همین دلیل نیاز است که به ظرفیت ها و استعدادهای این بخش بیش از گذشته توجه شود.

وی با بیان اینکه کردستان یکی از قطب های اصلی موسیقی در کشور به شمار می رود، عنوان کرد: موسیقی در کردستان در فرهنگ و باور مردم ریشه دارد و به همین دلیل است که این هنر به صورت خانوادگی در کردستان دنبال و پیگیری می شود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اشاره به خانواده های کامکارها، عندلیبی ها و یوسف زمانی ها به عنوان فعالان و پیشکسوتان عرصه موسیقی این منطقه، گفت: حمایت از موسیقی اصیل و بومی در استان کردستان همواره در دستور کار حوزه هنری قرار داشته و خوشبختانه در این راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی به انتشار 9 آلبوم موسیقی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چندین آلبوم دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به هنر موسیقی اصیل و بومی در اولویت است

توجه به هنر موسیقی اصیل و بومی در اولویت است