مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 10:202021-12-02پزشكي

بهبود آرتروز زانو با روغن سیاه دانه


آخرین یافته های محققان پژوهشکده گیاهان دارویی حاکی از این است که مکمل روغن سیاه دانه به صورت خوراکی موجب کاهش درد در بیماران مبتلا به آرتروز زانو می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح ارزیابی شاخص های بهبود آرتروز با تجویز روغن سیاه دانه خوراکی به بیماران مبتلا به آرتروز زانو یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده دوسوکور است که توسط پژوهشگران پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی انجام شده است.

دکتر حسین فلاح حسینی عضو هیات علمی گروه فارماکولوژی و طب کاربردی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و مسئول این طرح گفت:آرتروز شایع ترین بیماری مزمن ناتوان کننده و تحلیل برنده مفاصل است که با درد و تخریب غضروف مفاصل مشخص می شود.

وی در ادامه افزود: این بیماری معمول ترین شکل آرتریت بوده و غالبا افراد سالمند را تحت تاثیر قرار می دهد و در مراحل پیشرفته، واکنش التهابی در غشای سینوویال غضروف بروز می کند.

دکتر فلاح حسنی ادامه داد: آرتروز منجر به درد شدید، تورم، تغییرشکل و اختلال درحرکت مفاصل می شود و درمان آن شامل کنترل درد برای بهبود عملکرد و کیفیت زندگی، ترکیبی از مداخلات غیر دارویی، عوامل دارویی یا در صورت عدم بهبودی، جراحی است.

عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: آمارها حاکی از آن است که شیوع این بیماری درکشوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود آرتروز زانو با روغن سیاه دانه

بهبود آرتروز زانو با روغن سیاه دانه