مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 07:552021-12-02اقتصادي

بیش از 2 میلیون دام سبک در کرمانشاه در برابر طاعون واکسینه شدند


معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: 2 میلیون و 800 هزار رأس دام سبک در کرمانشاه در برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

- اظهار کرد: از ابتدای سال جاری جمعیت دام سبک واجد شرایط استان کرمانشاه در برابر بیماری های تب مالت و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند و از اواخر آذر ماه عملیات واکسیناسیون در برابر تب برفکی آغاز می شود.

وی افزود: در جمعیت دام سبک بیش از 600 هزار رأس بره و بزغاله و همچنین از ابتدای مهرماه حدود 60 هزار رأس دام بالغ سنگین و 45 هزار رأس گوساله در برابر تب مالت واکسینه شده و واکسیناسیون دام در استان کرمانشاه ادامه دارد.

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: 2 میلیون و 800 هزار رأس از جمعیت دام سبک استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری تاکنون در برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند.

یارویسی با اشاره به ادامه داشتن عملیات واکسیناسیون دام ها تا پایان آذر ماه، گفت: در صورت تأمین واکسن تب برفکی برای دام های سنگین روستایی از اواخر آذر ماه دام ها در برابر بیماری تب برفکی به صورت رایگان واکسینه می شوند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی می توانند با مراجعه به مراکز مایه کوبی بخش خصوصی دام های خود را در برابر بیماری ها واکسینه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 2 میلیون دام سبک در کرمانشاه در برابر طاعون واکسینه شدند

بیش از 2 میلیون دام سبک در کرمانشاه در برابر طاعون واکسینه شدند