مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 02:052021-12-01بين الملل

نخستین واکنش رسمی طالبان به درگیری محدود در مرز ایران


سخنگوی طالبان در واکنش به برخی درگیری های محدود مرزی با ایران گفت: حادثه بین نگهبانان مرزی ایران و افغانستان در استان نیمروز کنترل شد.

- ، ذبیح الله مجاهد ، سخنگوی طالبان در واکنش به برخی درگیری های محدود مرزی با ایران گفت: حادثه بین نگهبانان مرزی ایران و افغانستان در استان نیمروز کنترل شد و برای جلوگیری و تحقیق درباره این سو تفاهم، مسئولان امارت اسلامی (طالبان) دستورات لازم را صادر کرده اند.

همچنین بدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امورخارجه طالبان هم در توییتی اعلام کرد که تلاش می شود حوادث مشابه روز گذشته در مرز جمهوری اسلامی ایران و افغانستان تکرار نشود.

این مقام طالبان گفت: درگیری با تلاش مرزبانان دو کشور پایان یافته است.

روز گذشته در منطقه هیرمند و در مرز ایران با افغانستان در پی برخی اختلافات مرزی میان نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مستقر طالبان در ولایت نیمروز درگیری و تبادل آتش میان دوطرف صورت گرفت.

براساس این گزارش، ماجرا از آن جایی آغاز شد که نیروهای طالبان به دلیل تشخیص اشتباه نوار مرزی، نسبت به تردد کشاورزان ایرانی در آن نقطه در نزدیکی مرز، اقدام به تیراندازی کرده اند و در پی آن نیز نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی به این تحرک طالبان واکنش نشان داده و تبادل آتش می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین واکنش رسمی طالبان به درگیری محدود در مرز ایران

نخستین واکنش رسمی طالبان به درگیری محدود در مرز ایران