مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 19:302021-12-01اقتصادي

کشت مکانیزه پاییزه و انتظاری حبوبات در 7000 هکتار از اراضی آذربایجان شرقی


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سالزراعی جاری نزدیک به 7000 هکتار از اراضی استان به زیر کشت مکانیزه پاییزه و انتظاری حبوبات بخصوص نخود وعدس خواهد رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز،  جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: حبوبات یکی از منابع مهم پروتیین گیاهی بوده که حاوی 23 - 17 درصد پروتیین می باشد که در اکثر غذاهای مردم بخصوص اقشار کم درآمد می تواند جایگزین خوبی برای مواد گوشتی باشد.

  وی با بیان اینکه حبوبات بخصوص نخود با تثبیت ازت هوا در ریشه خود در حاصلخیزی خاک وکاهش مصرف کود نقش مهمی داشته و جایگاه خاصی در تناوب زراعی با سایر محصولات زراعی از جمله غلات دارد افزود: تا چند سال اخیر زراعت حبوبات معمولاً در شرایط دیم بصورت دستی بوده و عملیات کاشت، داشت و برداشت این محصول از طریق نیروی کارگری انجام می گرفت لذا به دلیل بالا بودن هزینه تولید و پایین بودن عملکرد در روش سنتی و کاهش نزولات آسمانی و گرمایش زمین عملاً روش کشت سنتی بخصوص در سطوح وسیع مقرون به صرفه نبوده و نیاز به تغییرات اساسی دارد.

مدیر امور زراعت  سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در سنوات اخیر با استفاده از آخرین یافته های علمی و تحقیقاتی اقدامات بسیار خوبی در زمینه تغییر روش کاشت از سنتی به مکانیزه و همچنین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت مکانیزه پاییزه و انتظاری حبوبات در 7000 هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

کشت مکانیزه پاییزه و انتظاری حبوبات در 7000 هکتار از اراضی آذربایجان شرقی