مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 16:152021-12-01اقتصادي

زیرساخت فنی و مقررات رمزارز ملی نهایی شده است


معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: ایجاد بسترهای مقرراتی و فنی لازم برای کیف الکترونیکی پول، پیاده سازی زیرساخت فنی رمزپول ملی و تدوین مقررات آن از جمله اقدامات انجام شده است .

- به نقل از بانک مرکزی، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی صبح امروز در کنفرانس بین المللی مدیریت که از سوی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: ایجاد تعادل میان کارایی و رقابت از یک سو و حفظ ثبات مالی و نظارت از سوی دیگر، چالشی است که همواره در فضای نوآوری با آن روبرو هستیم.

مهران محرمیان با اشاره به تجربه زیسته دنیا در مورد این چالش افزود: طی سال های منتهی به سال 2008 رویکرد کلی این بود که بانک های مرکزی تا جایی که ممکن است از نظارت و مقررات گذاری دور شوند تا فضا برای نوآوری باز باشد و تنظیم روابط به بازیگران سپرده شود اما نتیجه آن رویکرد، بروز بحرانی به بزرگی بحران سال 2008 بود و منجر به طراحی و تدوین استاندارد بازل 3 شد که روح حاکم بر آن بازگرداندن نظارت با رویکردهای جدید بود.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی ادامه داد: ما هم در ایران از این قاعده مستثنی نیستیم و برقراری تعادل و تناسب میان نظارت و فضای لازم برای نوآوری از جمله چالش های مهمی است که با آن روبرو هستیم؛ در واقع اگرچه به طور مستمر در معرض انتقاد از سوی طرفداران نوآوری از یکسو و نهادها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیرساخت فنی و مقررات رمزارز ملی نهایی شده است

زیرساخت فنی و مقررات رمزارز ملی نهایی شده است