مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 15:402021-12-01اقتصادي

طرح 300 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای رقابت با چین


کمیسیون اروپا روز چهارشنبه از طرح سرمایه گذاری 300 میلیارد یورویی در سراسر جهان تا سال 2027 در زمینه پروژه های زیرساختی، دیجیتالی و آب و هوایی برای رقابت با طرح کمربند و جاده چین رونمایی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این طرح موسوم به دروازه جهانی به منظور تقویت زنجیره های تامین اروپا و تجارت اتحادیه اروپا و کمک به مقابله با تغییرات اقلیمی با تمرکز بر دیجیتالی شدن، سلامت، آب و هوا و انرژی و همچنین بخش های حمل و نقل، آموزش و پرورش و تحقیقات ترسیم شده است.

چین طرح ابتکاری کمربند و جاده را به منظور تقویت ارتباط تجاری با سایر نقاط جهان در سال 2013 ارائه داد و در زمینه توسعه زیرساخت ها در تعداد زیادی از کشور های سراسر جهان سرمایه گذاری کرده است.

اما مقام های اتحادیه اروپا مدعی اند که شرایط مالی پیشنهادی از سوی پکن، اغلب نامطلوب و غیرشفاف است و برخی کشور های فقیرتر به ویژه در آفریقا را از طریق این کمربند به چین وابسته می کند.

اورسلا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس خبری با رونمایی از طرح اتحادیه اروپا که وی آن را جایگزینی واقعی نامید، گفت: در واقع کشور ها به پیشنهاد بهتر و متفاوتی (نسبت به طرح ابتکاری چین) نیاز دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح 300 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای رقابت با چین

طرح 300 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای رقابت با چین