مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 14:302021-12-01اقتصادي

ابرهای ماژلانی 50 میلیون سال دیگر کهکشان راه شیری را می بلعند


این یافته ها نه تنها نشان می دهد که جرم جریان های ماژلانی یک پنچم آن چیزی است که پیش از این تصور می کردیم بلکه نشان می دهد که آن ها زودتر از تصور یعنی در حدود 50 میلیون سال دیگر به کهکشان ما برخورد خواهند کرد.

- این یافته ها نه تنها نشان می دهد که جرم جریان های ماژلانی یک پنچم آن چیزی است که پیش از این تصور می کردیم بلکه نشان می دهد که آن ها زودتر از تصور یعنی در حدود 50 میلیون سال دیگر به کهکشان ما برخورد خواهند کرد.

جریان های ماژلانی که آسمان شب را دگرگون خواهند کرد زودتر از تصور به کهکشان ما می رسند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، کهکشان راه شیری با دو همسایه سرسخت خود یعنی کهکشان های کوتوله ابر ماژلانی بزرگ و کوچک(Magellanic Clouds) مسابقه طناب کشی دارد.

این دو کهکشان که در مجموع وزن آن ها 17 میلیارد برابر خورشید است و حدود 100 برابر از کهکشان راه شیری کم وزن ترند به آرامی توسط گرانش کهکشان ما و گرانش یکدیگر در حال متلاشی شدن هستند.

کشمکش سه میلیارد ساله این کهکشان ها باعث ایجاد کمانی بلند از گازهای داغ موسوم به جریان ماژلانی(Magellanic Stream) در آسمان نیمکره جنوبی شده است.

این جریان ماژلانی دنباله ابرهای ماژلانی است.

سرانجام یک روز این جریان ها به کهکشان ما برخورد می کند و کهکشان راه شیری را غرق گازهای تشکیل دهنده ستارگان کرده و منظره آسما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابرهای ماژلانی 50 میلیون سال دیگر کهکشان راه شیری را می بلعند

ابرهای ماژلانی 50 میلیون سال دیگر کهکشان راه شیری را می بلعند