مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 11:352021-12-01اقتصادي

سرانه سلامت باید اولویت دولت باشد/ مشکلات آزمایشگاه های تشخیص طبی


اعضای هیات مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی، در نشست خبری به مهم ترین مسائل و مشکلات نظام سلامت کشور پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در نشست خبری که روز چهارشنبه 10 آذر 1400 در محل انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران برگزار شد، محمد صاحب الزمانی عضو هیأت مدیره انجمن علوم آزمایشگاهی کشور با اشاره به درآمد ناخالص ملی در ایران، گفت: اکنون سرانه سلامت کشور حدود 8 درصد است و در سال های اخیر این سرانه نسبت به سایر سرانه های اقتصادی، اجتماعی و…، خوب دیده نشده است.

وی اظهار داشت: در کشورهای همسایه سرانه سلامت حدود 15 تا 18 درصد و کشورهای در حال توسعه حدود 25 درصد است، از دولت می خواهیم در این زمینه راهکار اساسی اتخاذ کند.

به گفته صاحب الزمانی، سرانه سلامت ارتباط مستقیمی با درآمد ناخالص ملی دارد و انتظار می رود سیاست گذاران توجه بیشتری به افزایش سرانه سلامت، تعیین نرخ واقعی آزمایشگاه ها کنند.

دبیر مجمع انجمن علوم آزمایشگاهی خاطرنشان کرد: 80 تا 90 درصد تجهیزات آزمایشگاهی به مواد اولیه و کیت های وارداتی وابسته است و نیاز به ارز حمایتی داریم.

صاحب الزمانی اظهار داشت: باید بحث نظارت بر تجهیزات پزشکی کیت ها و قیمت های خدمات آزمایشگاهی بر عهده آزمایشگاه مرجع سلامت باشد و در زمینه تصمیم گیرها در این حوزه از نظرات کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه سلامت باید اولویت دولت باشد/ مشکلات آزمایشگاه های تشخیص طبی

سرانه سلامت باید اولویت دولت باشد/ مشکلات آزمایشگاه های تشخیص طبی