مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 11:002021-12-01اقتصادي

قیمت گذاری دارو بعد از تعیین تکلیف ارز 4200 تومانی منطقی می شود


معاون وزیر بهداشت، بخش عمده مشکلات سازمان غذا و دارو را مربوط به ارز 4200 تومانی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهرام دارایی، در نشست آنلاین با صاحبان صنعت دارو و درمان بخش خصوصی، با تاکید بر اینکه رویه تخصیص ارز 4200 تومانی، نظارت ها بر سازمان غذا و دارو را نیز تشدید کرده است، عنوان کرد: این در حالیست که با پیدایش نرخ ترجیحی ارز، نظاره گران و خواستاران مختلفی متوجه سازمان غذا و دارو شدند که برای مواجهه با این وضعیت، پیش بینی درستی نیز صورت نگرفته بود و متاسفانه سازمان غذا و دارو عملاً از وظایف اصلی خود بازماند و به جرات می توان گفت که تا 90 درصد از وقت و انرژی این نهاد به مسئله تخصیص ارز و پاسخ دهی به دستگاه های نظارتی معطوف شده است.

معاون وزیر بهداشت، خط قرمز سازمان غذا و دارو را حمایت از تولید داخل عنوان کرد و گفت: از صنایع شفاف و رقابت پذیر حمایت می کنیم و مانع سهم قاپی ها خواهیم شد.

وی تصریح کرد: فهرست دارویی کشور پس از چندین سال مسدود بودن باز شده است و ما فهرست دارویی را برای مولکول های با فناوری بالا و شرکت های دانش بنیان و بنگاه هایی که به دنبال صادرات هستند، باز کرده ایم.

دارایی در خصوص سامانه تیتک نیز اظهار کرد: به طور جدی از سامانه تی تک حمایت خواهم کرد چرا که این سامانه تاثیر به سزایی در مدیریت هوشمند چرخه تامین د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت گذاری دارو بعد از تعیین تکلیف ارز 4200 تومانی منطقی می شود

قیمت گذاری دارو بعد از تعیین تکلیف ارز 4200 تومانی منطقی می شود