مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:502021-12-01اقتصادي

دوراهی دشوار اوپک پلاس برای واکنش به مداخله آمریکا و اُمیکرون


اوپک پلاس به دنبال مداخله کشورهای مصرف کننده برای آزادسازی ذخایر و پایین بردن قیمتها و شیوع واریانت جدید ویروس کرونا، در حال سبک و سنگین کردن گزینه های موجود برای تنظیم سیاست تولید و تعیین روند بازارهای نفت در سال 2022 است.

- اوپک پلاس به دنبال مداخله کشورهای مصرف کننده برای آزادسازی ذخایر و پایین بردن قیمتها و شیوع واریانت جدید ویروس کرونا، در حال سبک و سنگین کردن گزینه های موجود برای تنظیم سیاست تولید و تعیین روند بازارهای نفت در سال 2022 است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توقف افزایش تولید برنامه ریزی شده در نشست هفته جاری، این گروه تولیدکننده نفت را عامل شر و تورم جهانی فراگیر نشان خواهد داد؛ تورمی که روند احیای اقتصاد شکننده را به مخاطره انداخته است.

با این حال بعضی از اعضای اوپک پلاس خواستار واکنش جدی به آزادسازی 70 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک کشورهای مصرف کننده هستند که معادل حدود دو روز تولید اوپک پلاس است.

چنین استراتژی ممکن است روابط پرتنش با آمریکا را وخیم تر کند؛ به خصوص پس از این که جهش قیمت نفت به بالای 80 دلار عامل صعود تورم آمریکا به بالاترین رکورد 31 سال گذشته و قیمت بالای چهار دلار هر گالن بنزین در بعضی از نقاط نیویورک خوانده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوراهی دشوار اوپک پلاس برای واکنش به مداخله آمریکا و اُمیکرون

دوراهی دشوار اوپک پلاس برای واکنش به مداخله آمریکا و اُمیکرون