مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 09:052021-12-01پزشكي

درمان رایگان ایدز در کشور / مبتلایانی که دیگر ناقل نیستند


رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، کاهش شناسایی موارد جدید مبتلا به ایدز را یکی از چالش های مهم در دوران پاندمی کرونا عنوان کرد و گفت: قطعا با واکسیناسیون عمومی و کاهش آمار مبتلایان به کرونا، - رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، کاهش شناسایی موارد جدید مبتلا به ایدز را یکی از چالش های مهم در دوران پاندمی کرونا عنوان کرد و گفت: قطعا با واکسیناسیون عمومی و کاهش آمار مبتلایان به کرونا، برنامه مبارزه با ایدز با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر پیام طبرسی، عدم مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی به دلیل ترس از کرونا را یکی از علل کاهش شناسایی موارد جدید مبتلا به ایدز در پاندمی کرونا دانست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که بیش از 40سال از شناسایی ویروس ایدز می گذرد، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا، ویروس ایدز از لحاظ شیوع، تعداد افرادیکه در سراسر دنیا درگیر این بیماری هستند و مرگ و میرهای ناشی از آن، یکی از مهمترین بیماری های مورد توجه بود.

وی اهمیت اختصاص روزی در تقویم سلامت با عنوان روز جهانی ایدز به همراه نمادی با روبان قرمز رایادآور شد و افزود: این روز اهمیت توجه و مراقبت در برابر HIV و راههای پیشگیری و درمان را متذکر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان رایگان ایدز در کشور / مبتلایانی که دیگر ناقل نیستند

درمان رایگان ایدز در کشور / مبتلایانی که دیگر ناقل نیستند