مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 08:352021-12-01بين الملل

پایان نابرابری ها؛ پایان ایدز و همه گیری ها


روز جهانی ایدز نیاز فوری پایان دادن به نابرابری هایی که باعث گسترش بیماری هایی مانند ایدز و سایر بیماری های همه گیر در سراسر جهان می شود را برجسته می کند.

- جهان بدون اقدام مهم علیه نابرابری ها در خطر عدم دستیابی به اهداف پایان دادن به ایدز تا سال 2030 همچنین پایان دادن به بیماری همه گیر طولانی مدت کووید- 19، بحران های اجتماعی و اقتصادی پیچیده خواهد بود.

بشر با فهرست در حال گسترش همه گیری ها تهدید می شود و بیماری ایدز با بیماری همه گیر کووید- 19 تلاقی یافته است و تاثیرات مرگباری به دنبال خواهد داشت زیرا بسیاری از نقاط جهان برای مقابله با همه گیری های امروز و فردا آمادگی و منابع کافی ندارند.

هر سال روز اول دسامبر به عنوان روز جهانی ایدز در نظر گرفته شده است و این روز، فرصتی برای حمایت از افراد برای مقابله با این بیماری و شناخت این بیماری به عنوان مشکل جهانی بهداشت عمومی فراهم می کند.

همه گیری کووید-19 بر خلاف مواردی که جهان در ده های گذشته تجربه کرده است، تاثیر مخربی با از دست دادن میلیون ها زندگی و معیشت به همراه داشته است.

آخرین باری که جهان به این شدت روی یک تهدید همه گیر متمرکز شده بود، بیش از دو دهه پیش و زمانی بود که بیماری ایدز روزانه باعث مرگ 4000 نفر می شد و موارد ابتلا سال به سال دو برابر افزایش پیدا می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان نابرابری ها؛ پایان ایدز و همه گیری ها

پایان نابرابری ها؛ پایان ایدز و همه گیری ها